ניתוח גומות חן: 20 דקות בלבד ויש לך חיוך חדש ושובה לב

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים

גומות חן נחשבות כסמל יופי בלא מעט תרבויות. אפילו ביצירות ספרותיות מתייחסים אליהן כסמל לטוהר ולתמימות. באנגלית הן נקראות Dimples, אבל בעברית השם שלהן מראה קישור תרבותי של יופי עם גומות בלחיים. לעתים גומות חן מקושרות עם נעורים ויופי בגלל שהן משוות מראה צעיר ושובבי. מהסיבות הללו, יש אנשים שמעוניינים לעבור הליך ניתוחי כדי ליצור אצלם את הגומות הנחשקות בלחיים, הליך שנקרא ניתוח גומות חן. יש אנשים שנולדו עם גומות חן או שהיו להם בעבר, אך תהליך ההזדקנות של העור העלים אותן והם מעוניינים להחזירן, או להעמיק אותן במקרה שעדיין ניתן להבחין בהן.  

 

איך גומות חן נוצרות באופן טבעי

אז איך נוצרות גומות חן באופן טבעי? אצל חלק מהאנשים, מתקיים שינוי במבנה השריר באזור הפנים שנקרא זיגומטיקוס ראשי. השריר מתפצל לשניים וההתפצלות הזאת מסבירה את היווצרותן של גומות חן בלחיים. נראה שגומות חן בלחיים נפוצות יותר בקרב נשים, כמו גם גומות וונוס הממוקמות בחלק התחתון של הגב מעל האגן, שגם נחשבות לסמל יופי בתרבות של ימינו. את המאמר הזה ניסחנו בעיקר בלשון נקבה בשל כך, אבל גברים – אם גם אתם מעוניינים בניתוח גומות חן, אתם בהחלט מוזמנים להמשיך לקרוא, הוא מיועד גם עבורכם! 

ניתוח גומות חן

מחקרים שנערכו בנושא לא מצאו תשובה חד משמעית לשאלה אם גומות חן הן אלמנט תורשתי או לא, אבל ברוב המקרים אלו שנולדו עם גומות חן – הן מופיעות בשתי הלחיים. בין אם את מעוניינת בניתוח גומות חן לצורך העמקת גומות קיימות, ובין אם בחידוש גומות שנעלמו, או בכלל יצירת גומות חן שמעולם לא היו לך, ניתוח גומות חן הוא דרך קלה עם החלמה מהירה יחסית כדי להשיג את התוצאה המבוקשת. ניתוח גומות חן הוא הליך קוסמטי לחלוטין עבור המעוניינות והמעוניינים בחיוך כובש שמועצם על ידי גומות חן בלחיים. 

 

הכנות לקראת ניתוח גומות חן

ניתוח גומות חן נחשב הליך פשוט ומאוד קצר בעולם הכירורגי, הניתוח נמשך 20 דקות בלבד, ולרוב מתבצע בהרדמה מקומית. לפני ניתוח גומות חן, יש לבצע פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח שבמהלכה תוכלי להסביר לו בדיוק אילו גומות את מעוניינת לקבל ויש לך שתי צורות עיקריות: הראשונה, גומות עגולות שמתחברות יותר למבנה פנים עגלגל ומשוות לפנים מראה עדין, רך וצעיר. השנייה, גומות מאורכות שמעניקות לפנים מראה צר וחד יותר. במהלך הפגישה, הרופא המנתח ידבר איתך על ההיסטוריה הרפואית שלך, אם ישנה רגישות לתרופות, ואילו תרופות או תוספי תזונה את לוקחת באופן קבוע. ייתכן שהמנתח יבקש ממך להפחית או להפסיק חלק מהתרופות והתוספים, כולל ויטמינים מסוימים. 

 

כמו בכל ניתוח אחר, גם לפני ניתוח גומות חן תתבקשי להימנע מנטילת מדללי דם כמו תרופות מסוימות או תוספי תזונה. בחלק מהמקרים גם ייתכן שהרופא ירשום לך אנטיביוטיקה כדי להקל על ההחלמה. במהלך פגישת הייעוץ, לאחר שהרופא יחליט שאת מתאימה לניתוח, יוסברו לך כל הנושאים שקשורים להכנה יחד עם הסיכונים, סיבוכים אפשריים והכי חשוב – תיאום ציפיות לגבי תוצאות הניתוח.

 

איך מתבצע ניתוח גומות חן

אורכו של ניתוח גומות חן הוא כ-20 דקות ובמהלכו המנתח מבצע חתך קטן בתוך חלל הלחי הפנימי. דרך החתך הרופא מעביר חוט כירורגי מתמוסס ותופר אותו, כשהתפר הזה הוא מה שיוצר את הגומה בלחי. צפויה צלקת פנימית בלבד, אך אל דאגה – לא ניתן לראות אותה בצד החיצוני של הלחי. ברוב המקרים, המטופלות בוחרות לעבור ניתוח גומות חן בשתי הלחיים באותו זמן משום שמדובר בהליך קצר שנחשב לפשוט. לאחר הניתוח, תשוחררו להמשך החלמה בביתך. 

 

התאוששות והחלמה לאחר ניתוח גומות חן

לאחר הניתוח תוכלי להבחין בשקעים בלחיים גם במצב פנים סטטי ללא חיוך. אל דאגה, כעבור מספר ימים ההשפעה הזו תתעמעם לאחר שהתפרים יתמוססו. תהליך ההחלמה עצמו נחשב קל ונמשך ימים בודדים שלא מונעים קיום פעילות שגרתיות, אלא בעיקר מלווים בכאב קל. בשלושת הימים הראשונים אחרי ניתוח גומות חן תתבקשי ליטול אנטיביוטיקה ולהשתמש במי פה רפואיים כדי להבטיח החלמה מלאה וקלה. בגלל שמדובר באזור הפנימי של חלל הפה, פעולת האכילה יכולה להכאיב מעט ולכן מומלץ לאכול מאכלים רכים וקרים כדי להקל על הכאב. הרופא ימסור לך הנחיות מדויקות, אך כדאי לדבוק בתפריט שכזה במשך יומיים לפחות. 

ניתוח גומות חן לפני ואחרי

לאחר כחודש מיום הניתוח, התוצאות הקבועות מופיעות ותוכלי להתרשם מהחיוך החדש שלך שהצטייד בגומות חן מגניבות. ברוב המקרים, תוצאות הניתוח הן קבועות, אך ייתכן שהגומות יטשטשו בעקבות מצב נדיר של היפרמות תפרים. אם מכל סיבה שהיא את מתחרטת על הניתוח ומעוניינת לבטלן, אפשר לנסות להחזיר את הגלגל לאחור בניתוח נוסף שבו הרופא המנתח משחרר את התפרים שמחזיקים את הגומה. התיקון הזה יכול להחזיר את המראה הקודם, אך התוצאות אינן מובטחות ולא ניתן להבטיח ב-100% שהמראה המקורי ישוב. עם זאת, ברוב המקרים, המטופלות מרוצות מהמראה החדש ושומרות עליו. 

 

האם ישנם סיבוכים אפשריים כתוצאה מהניתוח? 

אין דבר כזה ניתוח ללא סיבוכים אפשריים, בין אם מדובר בניתוח מורכב ובין אם בניתוח פשוט כמו ניתוח גומות חן. במקרה של ניתוח גומות חן, שנחשב לניתוח זעיר פולשני, הסיכויים לסיבוכים נמוכים, אך עדיין חשוב שתכירי אותם:

  • זיהום: זיהום באזור המנותח הם סיבוך נדיר, במיוחד עקב הטיפול האנטיביוטי והשימוש במי פה רפואיים מיד לאחר הניתוח.
  • דימומים: דימומים במהלך הניתוח עלולים להתרחש על אף החיתוך הזעיר, ובמקרה כזה הם יטופלו במקום באמצעות צריבה. 
  • פגיעה בעצבי הפנים: סיבוך נדיר במיוחד הוא פגיעה בעצבים בפנים בעקבות התפר. מהסיבה הזו, חשוב לבחור מנתח מקצועי ומנוסה כדי למזער עוד יותר את הסיכוי שדבר כזה יקרה. 

כמה עולה ניתוח גומות חן

ניתוח גומות חן הוא ניתוח כירורגי אסתטי בין הפשוטים ביותר, הקלים לביצוע והמהירים ביותר בעולם האסתטיקה. ככזה, עלותו נחשבת נמוכה יחסית לשוק הניתוחים האסתטיים, והוא מתומחר בנפרד עבור כל גומה. עבור יצירה או העמקה של גומת חן בלחי אחת, המחיר נע בין 2,500 ל-4,500 שקלים, וכשבוחרים לבצע ניתוח גומות חן מלא בשתי הלחיים, ברוב המקרים, המחיר נע סביב 7,000 שקלים, אך יכול להגיע גם ל-9,000 שקלים. 

 

ניתוח גומות חן - שאלות ותשובות

ניתוח גומות חן הוא הליך קצרצר שנמשך כ-20 דקות. הניתוח נחשב לזעיר פולשני, קל, עם זמן התאוששות והחלמה מהירים יחסית, וסיבוכים אפשריים מינימליים ונדירים. בגלל משכו הקצר של הניתוח ורמת כאב קלה יחסית, רוב המטופלות בוחרות לנתח את שתי הלחיים במפגש אחד. בתום הניתוח ולאחר ההתאוששות, תשוחררי לביתך להמשך החלמה עם הוראות מדויקות מהמנתח בנוגע לטיפול באזור המנותח.

ברוב המוחלט של המקרים, כ-95%, תוצאות ניתוח גומות חן נשארות לצמיתות. במקרים נדירים התפרים נפרמים והגומה נעלמת. במקרים נדירים הרקמה הצלקתית שיוצרת את גומות חן לא משלימה את פעולתה והגומה אינה עמוקה מספיק או נעלמת לחלוטין.

מחיר ניתוח גומות חן נע בין 2,500 ל-4,500 שקלים עבור כל גומה. במקרים שתבחרי בניתוח בו זמנית עבור גומות חן בשתי הלחיים, המחיר יגיע לכ-7,000 שקלים, אך הוא יכול להאמיר עד 9,000 שקלים, בהתאם למקום שבו תבחרי לביצוע הניתוח ותעריפי הרופא המנתח הספציפי. 

ניתוח גומות חן אינו ניתוח רפואי, אלא לצרכים קוסמטיים בלבד. יש שתי צורות ניתוחיות עיקריות: גומות עגולות שמיועדות בעיקר לבעלי מבנה פנים עגלגל והן מעניקות לפנים מראה עדין, רך וצעיר, וכן גומות מאורכות שמעניקות לפנים מראה צר וחד. ניתוח גומות חן מיועד גם לאנשים שהיו להם בעבר גומות חן ואלו היטשטשו או נעלמו עם הגיל, להעמקת גומות חן קיימות, וכן ליצירת גומות חן חדשות למי שמעולם לא היו לה גומות כאלה.

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
מתעניינים בטיפול?

כל מה שצריך זה רק להשאיר לנו כמה פרטים קטנים, כדי שיהיה קל למצוא אותך ולתת לך את המידע המלא הכי מהר שאפשר, ללא כל התחייבות מצידך