הרמת חזה: כל המידע על הניתוח וכמה זה עולה

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים

ניתוח האמת חזה הוא הליך שלא נעשה מטעמים רפואיים אלא מסיבות אסתטיות בלבד. רבים חושבים שנשים זקוקות להרמת חזה אחרי לידה או בעקבות הנקה, אלו אכן סיבות לביצוע ההליך הזה, אך ממש לא היחידות. בנוסף להריון ולידה, מראה נפול של החזה נוצר בגלל תהליכי הזדקנות העור, ואלו תהליכים שקורים הרבה לפני הגיל שאנחנו מחשיבות את עצמנו ״זקנות״, וגם מסיבות כמו דיאטות כסאח טרנדיות שאין להן שום ביסוס רפואי, סיבות גנטיות, שדיים גדולים וכבדים, ועוד סיבות שמובילות לאובדן האלסטיות של העור. לא משנה מה הסיבה של חזה נפול, אפשר לפתור זאת באמצעות הרמת חזה. 

הרמת חזה אחרי לידה

לא משנה מאיזו סיבה החלטת לעבור ניתוח הרמת חזה, את הניתוח הזה מומלץ לעשות רק אחרי שהחלטת שסיימת עם פרק הלידות בחייך. הסיבה לכך היא שלידה והנקה עלולות לפגום בתוצאות הניתוח ולהצריך ניתוח חוזר. הריון, לידה והנקה לאחר ניתוח הרמת חזה יכולים לגרום לנפילה מחודשת של השד, למראה מרוקן, ולבעיות אחרות בעור. ניתוח הרמת חזה אחרי לידה אפשרי חצי שנה לפחות אחרי הלידה, ולפחות שלושה חודשים לאחר סיום ההנקה.

כל תהליך ההריון, הלידה וההנקה משמעותי מאוד עבור החזה הנשי. זרימת דם מוגברת וגדילת בלוטות החלב ממלאים את השדיים. אחרי הלידה, השדיים מייצרים חלב שגורם להם לגדול, כך גם ההנקה. לאחר סיום פרק ההנקה השדיים מתרוקנים, ואם תוסיפי לכך את הירידה במשקל שאופיינית לתום התקופה, תגלי סיכוי גבוה לצניחת שדיים ומראה מרוקן שלהם. התופעה הזו מופיעה באופן שונה אצל כל אישה – יש נשים שסובלות מאובדן נפח ואצל אחרות המראה מתבטא בחזה נפול. במקרים מסוימים יש חוסר סימטריה בין הצדדים, כך שעבור כל אחת ואחת יש לבצע התאמה אישית. ישנם מקרים שבהם ניתן להסתפק בניתוח הרמת חזה, ובמקרים אחרים הפתרון הוא ניתוח משולב של הרמת חזה והגדלת חזה. 

 

באילו עוד מצבים אפשר לעשות הרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה אינו בלעדי רק לאחר לידה, אלא למצבים נוספים שבהם נוצר מראה מרוקן ונפול. הרמת חזה פותרת בעיות כמו שדיים בגובה לא זהה, שדיים במראה שטוח או שמוט, פטמות ועטרות שפונות כלפי מטה, או פטמות שממוקמות מתחת לפסגת החזה. באמצעות ניתוח הרמת חזה, אפשר להחזיר לחזה את הנפח שאבד, להעניק לו צורה מוצקה, אם מראה זקור ומעוצב היטב. 

מה עושים בניתוח הרמת חזה

יש שיטות שונות לניתוח הרמת חזה שנבדלות זו מזו ברמת המורכבות, בהעדפות הרופא המנתח, ובהתאמה האישית עבורך. הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ונמשך בהתאם לרמת המורכבות, מספר שעות, לרוב בין שעתיים לשלוש. השיטות העיקריות הן הרמת חזה בשתלים, אך יש גם שיטת הרמת חזה במתיחת העור השמוט עם תפרים פנימיים שנמסים בעצמם. הטכניקה שבה נעשה הניתוח, נדגיש, נקבעת אך ורק על ידי הרופא המנתח בהתאם למצבך האישי. 

באופן כללי, במהלך ניתוח הרמת חזה, הכירורג יסיר את עודפי העור ויהדק את הרקמות שסביבו. באופן הזה החזה מעוצב מחדש עם קווי מתאר יפים וברורים. במסגרת ההליך ניתן גם לעצב מחדש את העטרה. הרופא המנתח יבחר בין שלוש טכניקות חיתוך, ומשם הוא מרים ומעצב את רקמת החזה הפנימית. הסרת העור העודף יוצרת מראה אלסטי ורענן, והמראה מודגש על ידי החזרת העטרה והעטרה למקומן הטבעי בשד. אם יהיה בכך צורך, הכירורג יעצב מחדש גם את רוחב הפטמה. קווי החיתוך מוסווים ברובם, והם מיטשטשים עם הזמן. 

איך להחליט אם הרמת חזה הוא הניתוח הנכון עבורך

ההחלטה אם לעשות ניתוח הרמת חזה היא שלך ושלך בלבד. כל אחת מאיתנו מכירה את עצמה הכי טוב ואנחנו היחידות שיודעות מה טוב בשבילנו. התחושה שלך בנוגע לאיך את מרגישה עם החזה שלך יכולה להיות שונה מאוד מהחברה הכי טובה שלך, מאחותך, מקולגה בעבודה, ומכל אחת אחרת. לכן, יש שני אנשים שאת צריכה להתייעץ איתם בנוגע להרמת חזה – את, וכירורג או הכירורגית שיוכלו להתאים עבורך את ההליך הנכון. 

 

הליך הייעוץ משתנה בין הרופאים השונים, אבל את יכולה לצפות לשאלות כמו מצבך הבריאותי, הליכים רפואיים אחרים שעברת בין אם לצרכים קוסמטיים ובין אם לצרכים רפואיים, הרגלי צריכת אלכוהול, סיגריות וסמים, רגישויות שונות, פירוט של תרופות ותוספי תזונה אם את נוטלת, ולא פחות חשוב – מה את מצפה שיהיה בסוף הניתוח. כירורגים רבים מבקשים גם תוצאות של בדיקות ממוגרפיה או ביופסיה, וייתכן שתתבקשי לערוך בדיקת דם. 

תוצאות בדיקות ממוגרפיות וביופסיה שעברת. בנוסף תעברי גם מדידות והערכות של גודל החזה, הצורה, זוויות, מיקום הפטמות והעטרות, ומצב העור. על סמך כל אלה תתבצע הערכה של מצבך הבריאותי ואפשרויות ניתוח הרמת חזה שעומדות בפנייך. 

אחד הדברים החשובים ביותר בניתוח חזה בכלל ובהם גם ניתוח הרמת חזה, הוא תיאום ציפיות. אחרי שתיבדקי באופן מדוקדק, יוסברו לך האפשרויות השונות, התוצאות שאליהן ניתן להגיע, וגם מה שאי אפשר להשיג בניתוח. אם יהיה בכך צורך, תוצע לך גם הגדלת חזה. בחלק מהמקרים תתבקשי ליטול תרופה מסוימת, להפסיק תרופה אחרת, או לשנות מינונים. חלק מהמנתחים מורים על הפסקת עישון למשך מספר שבועות רצופים לפני הניתוח. 

ומה קורה אחרי הניתוח?

בין אם עשית הרמת חזה אחרי לידה ובין אם מסיבות אחרות, את התוצאות תוכלי לראות באופן מיידי. ביום שלאחר מכן זה עדיין לא ייראה מושלם בגלל הנפיחות שאופיינית לניתוחים, אבל בימים ובשבועות הבאים הנפיחות תרד, הסימנים ייעלמו, הצלקות ידהו, והחזה יקבל את מיקומו הסופי בצורתו היפהפייה החדשה. ניתוח הרמת חזה מעניק תוצאות לטווח ארוך, אך הוא לא עוצר תהליכי הזדקנות. המשמעות היא שבעתיד הצורה עלולה להשתנות בשל תהליכים טבעיים בגוף. כדי לשמור על התוצאות לזמן ממושך ככל הניתן, כדאי לשמור על משקל יציב, ללא עליות וירידות משמעותיות, ולנהל אורח חיים בריא, אבל את ההמלצות האלה את כבר בוודאי מכירה. הרופא המנתח ייתן לך פירוט של ״עשי ואל תעשי״ לימים ולשבועות שלאחר הניתוח, חשוב לעקוב אחר ההוראות כדי שההחלמה תהיה מהירה ומלאה. 

אחרי ניתוח הרמת חזה ישימו תחבושות על החתכים ואת החזה יעטפו בחזייה תומכת או בתחבושת אלסטית. הרופא ימסור לך פרטים נוספים בנוגע להסרת התחבושות והצינורית שתוחדר כדי לנקז החוצה דם ונוזלים שהגוף מפריש. בנוסף תתואם לך הסרת תפרים, אלא אם מדובר בתפרים שנמסים מעצמם. 

מחיר ניתוח הרמת חזה

מחיר ניתוח הרמת חזה תלוי בגורמים רבים ובהם שכר המנתח, מחיר חדר הניתוח, מחיר השתל, אם מדובר בהרמת חזה ללא שתלים, עם שתל אחד, או הרמת חזה עם שני שתלים, מחיר חומרים נלווים, ועוד. כל אלה יחדיו מביאים את מחיר ניתוח הרמת חזה למינימום של 15 אלף שקלים והמחיר יכול להאמיר ליותר מ-25 אלף שקלים. בחלק מהמקרים, קופות החולים מעניקות הנחה במסגרת הביטוחים המשלימים ברובד העליון, כלומר מכבי שלי, כללית מושלם פלטינום, לאומית זהב, ומאוחדת שיא.

הרמת חזה - שאלות ותשובות

ניתוח הרמת חזה מיועד לכל מקרה שבו נוצר מראה מרוקן ונפול של החזה, כשהשדיים בגובה לא זהה, במראה שטוח או שמוט, כשפטמות ועטרות השדיים פונות כלפי מטה, או פטמות שממוקמות מתחת לפסגת החזה. בנוסף, ניתן לעשות ניתוח הרמת חזה לאחר לידה באמצעות ניתוח הרמת חזה, אפשר להחזיר לחזה את הנפח שאבד, להעניק לו צורה מוצקה, עם מראה זקור ומעוצב היטב.

התוצאות של ניתוח הרמת חזה נראות מיד לאחר הניתוח, אך תוכלי להבחין בהן לאחר כשלושה חודשים, אחרי שהנפיחות יורדת, הצלקות מיטשטשות, וצורת החזה הסופית מתקבעת. ככל שהשדיים שנותחו קטנים יותר, כך התוצאות נשמרות לזמן ממושך יותר. התוצאות של ניתוח הרמת חזה הן לטווח ארוך, אך הן יכולות להשתנות בשל תהליכי הזדקנות טבעיים של העור. בחלק מהמקרים של שדיים גדולים, ייתכן צורך בניתוח נוסף לאחר מספר שנים.

בהחלט אפשר לשלב ניתוח הרמת חזה עם ניתוח הגדלת חזה או ניתוח הקטנת חזה. במקרה של חזה נפול בגלל ממדים גדולים, המנתח יכול להמליץ על שילוב ניתוח הרמת חזה עם הקטנת חזה. שילוב כזה יאריך את הזמן שבו ניתן לשמור על התוצאות שכן שד כבד עלול ליפול פעם נוספת בעתיד. במקרה של הרמת חזה קטן ייתכן שהמנתח ימליץ על הגדלת חזה כדי שהחזה לא ייראה קטן מדי לאחר ההרמה.
מחיר ניתוח הרמת חזה מתחיל בכ-15 אלף שקלים והוא יכול לעבור את רף ה-25 אלף שקלים. במקרים מסוימים ניתן לקבל סבסוד מסוים דרך הביטוחים המשלימים בקופות החולים מכבי שלי, כללית מושלם פלטינום, לאומית זהב, ומאוחדת שיא.
שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
מתעניינים בטיפול?

כל מה שצריך זה רק להשאיר לנו כמה פרטים קטנים, כדי שיהיה קל למצוא אותך ולתת לך את המידע המלא הכי מהר שאפשר, ללא כל התחייבות מצידך