גניקומסטיה: ניתוח הקטנת חזה לגבר שיחזיר לך את הביטחון העצמי

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים

גניקומסטיה היא שמה של תופעת צמיחת חזה נשי אצל נערים וגברים. גברים עם גניקומסטיה סובלים מדימוי עצמי נמוך, חרדה וחשש מסרטן השד, בעיקר בגיל הנעורים שגם כך מלווה בהתמודדויות חברתיות רבות.

בחלק מהמקרים תופעת החזה הנשי נעלמת מעצמה, אך אם היא לא חולפת אפשר לפתור זאת באמצעות ניתוח, שבסופו החזה נותר מתוח וגברי. חשוב להדגיש, מצב זה של עודף רקמת שד אינו מסוכן והניתוח נעשה מסיבות קוסמטיות. 

מהם המאפיינים של גניקומסטיה

כאמור, גניקומסטיה מתאפיינת בצמיחת חזה נשי אצל גברים בדרגות חומרה שונות. דרגות החומרה נקבעות לפי כמות רקמת השד ועודפי העור. במצב הנפוץ קיים עודף רקמה בכמות מועטה ואין עודפי עור, ובמקרים החמורים נראים ממש שדיים מלאים במראה הנשי, אך שמוטים. בחלק מהמקרים יש גוש צמיגי באזור אחת הפטמות או שתיהן, בדרך כלל הוא לא גדול, אך ייתכן שהוא יהיה רגיש למגע. במקרים מסוימים יש גם הפרשות מהפטמה עצמה. 

למה לצפות בניתוח גניקומסטיה

ניתוח גניקומסטיה נעשה בהרדמה, לרוב הרדמה כללית. ברוב המקרים הניתוח מתחיל בשאיבת שומן שבה מסירים רקמות שומן רבות, ובמקרים מסוימים זה כבר פותר את הבעיה. את השאיבה מבצעים דרך חתכים בצידי עטרות הפטמה. במקרים שבאים לא מגיעים לתוצאה הרצויה לאחר השאיבה, המנתח ממשיך עם הסרת רקמת בלוטות השד, וכן הסרת עור עודף אם יש כזה. במקרים של מטופלים צעירים, העור עדיין אלסטי ולכן יכול לחזור לקדמותו ללא הסרה. אלא אם נאמר לכם אחרת, בתום הניתוח הרופא משתמש בתפרים תת-עוריים נספגים. בחלק מהמקרים ייתכן כי תושאר צינורית דקיקה לניקוז ההפרשות בימים הראשונים שלאחר הניתוח. 

כל מה שחשוב לדעת לקראת גניקומסטיה

הדרך לניתוח גניקומסטיה מתחילה בשיחת ייעוץ מקדימה. אנחנו מבינים את החשש שלך לפני הניתוח, אחרי הכל הציפיות שלך גבוהות לקראת השיפור החשוב במראה, ואחרי הכל מדובר בניתוח. השיחה המקדימה עם הרופא מאפשרת לך להסיר את החששות, להבין לקראת מה אתה הולך, איך תרגיש לפני הניתוח ומהו תהליך ההחלמה הצפוי. זו ההזדמנות שלך לשאול שאלות, לבקש פרטים, ולהבין את ההנחיות. 

במהלך פגישת הייעוץ לקראת גניקומסטיה, אתה יכול לצפות לשאלות על מצבך הבריאותי השגרתי, אם עברת בעבר ניתוחים או הליכים רפואיים אחרים, אם יש לך רגישויות לתרופות, אילו תרופות או תוספי תזונה אתה נוטל, וכן שאלות בנוגע לאורח חייך והרגלים כמו עישון, שתיית אלכוהול, או צריכת סמים. בנוסף, הרופא ימסור לך הנחיות לקראת הניתוח ובחלק מהמקרים תופנה לצילום חזה ובדיקת אק״ג. שים לב שככל הנראה הרופא יבקש שתפסיק לעשן למשך מספר שבועות לפני הניתוח, וייתכן כי תתבקש לשנות מינונים של תרופות שאתה נוטל או להפסיקן כליל. 

הנחיות לאחר ניתוח להקטנת החזה הגברי

בתום הניתוח, כשתתעורר מההרדמה, כבר תראה את התוצאות. אל תיבהל מהסימנים והנפיחויות, אלו הם מאפיינים רגילים לאחר ניתוח. בימים ובשבועות הבאים הנפיחות תרד ורמת הביטחון שלך תעלה כשתיהנה מהתוצאות המלאות של הניתוח. הצלקות ילכו וידהו בחודשים הבאים, עד שיהיה קשה לשים לב אליהן. גניקומסטיה הוא ניתוח עם תוצאות קבועות, אך הוא לא עוצר תהליכים טבעיים בגוף. העור ממשיך להזדקן כמו אצל כל אחד אחר, כך שצורת החזה יכולה להשתנות בטווח הארוך. חשוב לשמור על אורח חיים בריא ועל משקל יציב כדי שהתוצאות יישמרו לאורך זמן ממושך, כלומר להימנע מעליות וירידות גבוהות במשקל. 

כשתתעורר מהניתוח, החתכים יהיו חבושים והחזה עטוף בתחבושת אלסטית. כאמור, במקרים מסוימים תהיה גם צינורית ניקוז, אך לא בכל מצב, ובדרך כלל היא תוסר ביום למחרת הניתוח. ברוב המקרים נעשה שימוש בתפרים פנימיים שנמסים מעצמם, אך אם הרופא בחר לתפור את החתכים בדרך אחרת, התפרים יוסרו לאחר כשבוע. הוראות מלאות ומדויקות בנוגע לתרופות ולמשחות מקומיות יינתנו לך על ידי הרופא. חשוב מאוד למלא את ההוראות באופן מדויק, כך תבטיח החלמה מהירה, מלאה, וללא סיבוכים או זיהומים. 

מי יכול לעבור ניתוח גניקומסטיה

חזה מוגדל שדומה למבנה החזה הנשי עלול להביך גברים. קשה להסתיר את החזה המוגדל מתחת לחולצה, והלחץ מתחיל כבר בגיל ההתבגרות כשהחברים לכיתה מקשים על ההתמודדות, וממשיך בבגרות כשהוא מקשה על יחסים אישיים. אם יש לכם בן נוער, או שאתה בעצמך נער, שסובל מהקנטות של ילדים בכיתה, חשוב להתמודד עם המצב באופן בריא. אפשר לדבר על כך במשפחה, אפילו לגשת לייעוץ פסיכולוגי, וכמובן לזכור שאפשר לפתור את הבעיה באופן פיזי באמצעות ניתוח גניקומסטיה. 

ניתוח להקטנת החזה הגברי מיועד לנערים ולגברים שסובלים מחזה מוגדל באופן שגורם להפרעה בפעילות הגופנית או לחוסר נוחות רגשית ומבוכה עד כדי פגיעה בתפקוד היומי. התשובה לשאלה אם אתה מתאים לניתוח בגלל גניקומסטיה תינתן בפגישת הייעוץ עם כירורג מומחה לניתוחים אלה. 

כמה עולה ניתוח גניקומסטיה?

עלות הניתוח נקבעת בהתאם לשכר המנתח, עלות חדר הניתוח, וזמן העבודה בהתאם למצבך ולתוצאות שאליהן מתכוונים להגיע. טווח המחירים נע בין 16 אלף ל-20 אלף שקלים עבור ניתוח הקטנת חזה לגבר. העלויות יכולות להשתנות אם יש צורך בהסרת עור עודף או לא. במקרים שהוועדה לכירורגיה פלסטית בקופת החולים מאשרת, ניתן לעבור גניקומסטיה במסגרת הביטוח הממלכתי על פי הסדרים של קופת החולים הספציפית שלך. הביטוחים המשלימים מאפשרים יותר גמישות בנוגע לבחירת הרופא המנתח ובתי החולים, עם השתתפות עצמית בגובה משתנה לפי הרובד הביטוחי. הביטוחים המשלימים של קופות החולים הם כללית מושלם פלטינום וכללית מושלם זהב, מכבי שלי ומכבי זהב, מאוחדת שיא ומאוחדת עדיף, וגם לאומית זהב ולאומית כסף. אם יש לכם ביטוח רפואי באחת מחברות הביטוח הפרטיות, כדאי לבדוק אם הפוליסה כוללת סבסוד מחיר גניקומסטיה. 

 

הקטנת חזה לגבר - שאלות ותשובות

לא ניתן להעלים את התופעה אפילו לא עם פעילות ספורטיבית אינטנסיבית. הסיבה לכך היא שמדובר בעודפי רקמת שד ולא בשומן שממנו ניתן להיפטר על ידי דיאטה ואימונים. בחלק מהמקרים התופעה חולפת מעצמה, אך אם זה לא המצב ניתן לפתור זאת בעזרת ניתוח גניקומסטיה שלאחריו מתקבל חזה גברי ומתוח. עודף רקמת שד בגברים אינו מסוכן – הניתוח נעשה מסיבות קוסמטיות ולא רפואיות, אך יש לו השפעה משמעותית על הביטחון העצמי.

התשובה לכך תלויה באלסטיות של העור ולכן היא משתנה בין אדם לאדם. אצל נערים וגברים שהעור שלהם אלסטי, העור יתכווץ בשבועות ובחודשים שלאחר הניתוח עד שיתקבל המראה המתוח והגברי של החזה. ישנם מקרים שבהם יש עודפי עור משמעותיים ובמצב כזה ייתכן צורך בניתוח להסרת עודפי עור. הצלקות מיטשטשות עם הזמן וברוב המקרים הן מחלימות באופן שלא פוגע במראה, זאת גם הודות למיקומן.

רמת הכאב משתנה מאדם לאדם על פי סף הכאב האישי. עם זאת, לא מדובר בניתוח שכרוך בכאב בלתי נסבל. רוב המטופלים מדווחים על רמת כאב נמוכה וניתן לחזור לעבודה לאחר מספר ימים. הרופא המנתח ימסור הנחיות מדויקות בנוגע לחזרה לשגרה, מה מותר לעשות ולאחר כמה זמן.

מחיר ניתוח גניקומסטיה נע בין 16 אלף ל-20 אלף שקלים. במקרים שבהם יש צורך להסיר עור עודף המחיר יכול להיות גבוה יותר. ישנם מקרים שהוועדה לכירורגיה פלסטית בקופת החולים מאשרת ניתוח הקטנת חזה לגבר במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי. אם יש לך ביטוח משלים בקופת החולים, ייתכן שתוכל לעבור את הניתוח עם השתתפות עצמית נמוכה יותר וגמישות בבחירת הרופא המנתח ובית החולים. אם יש לך ביטוח פרטי, כדאי לבדוק אם הפוליסה שלך מכסה גם ניתוחי גניקומסטיה.

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
מתעניינים בטיפול?

כל מה שצריך זה רק להשאיר לנו כמה פרטים קטנים, כדי שיהיה קל למצוא אותך ולתת לך את המידע המלא הכי מהר שאפשר, ללא כל התחייבות מצידך