ניתוח עיצוב קו הלסת ועיצוב קו הלסת ללא ניתוח

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים

לקו הלסת שלנו יש השפעה משמעותית על כלל מראה הפנים ולכן הליכי עיצוב קו הלסת צוברים פופולריות רבה והולכת. צורת קו הלסת משתנה עם השנים עקב תהליך ההזדקנות של העור והשרירים, צניחה של הלחיים, ואפילו ירידה בנפח עצמות הפנים. כל אלה ביחד וכל אחד לחוד יוצרים מראה מצומק, רפוי ומבוגר, גם כשאנחנו ממש לא מרגישים מבוגרים. אם זה לא מספיק, מבנה לסת הוא גם עניין גנטי ולעיתים צורת קו הלסת שאיתה אנחנו נולדים מרגישה לא מחמיאה מספיק. מהסיבות הללו, ניתוח קו הלסת הוא נחלתם של מטופלות ומטופלים ממגוון שכבות גיל, לאו דווקא מבוגרים מאוד, והסיבות לעבור את הניתוח מגוונות.

עיצוב קו הלסת

יש מי שירצו להדגיש את קו הלסת הקיים שלהם, חלק ירצו לעצב ולפסל אותו מחדש, אחרים ירצו להוסיף נפח לסנטר ויש נשים שמעוניינות להוריד את הדגש מהסנטר בגלל שהוא בולט מדי עבורן. בחלק מהמקרים הסיבות לניתוח קו הלסת הן רפואיות יותר משהן אסתטיות, כמו במקרה של תזוזת לסת כתוצאה מהפרעות בתפקוד במפרק הלסת, או ניתוח לסת תחתונה בולטת – מנשך הפוך. 

מה בדיוק עושים בניתוח עיצוב קו הלסת 

עיצוב קו הלסת באמצעות ניתוח מאפשר לעצב מחדש קו לסת מהחלומות. הניתוח נעשה בהרדמה מלאה ונחשב בטוח. במהלך ניתוח לסת, העצמות באזור קו הלסת משויפות לצורה המבוקשת כדי להקטין את הסנטר ולהדגיש קו לסת רפוי ליצירת מראה צעיר, חזק ועוצמתי. ניתוח לעיצוב קו הלסת יתאים לאנשים שמעוניינים בפיסול מחודש של קו הלסת שלהם. כלומר שקו הלסת הנוכחי שלהם מאוד לא מודגש. ניתוח לסת מתאים לגברים או לנשים שרוצים שינויים משמעותיים יחסית במבנה הפנים, שפתרונות פחות פולשניים לא יכולים לפתור. התוצאות של הניתוח נשמרות לאורך זמן רב וניתן להבחין בתוצאות אחרי שהנפיחות מהניתוח יורדת. 

ניתוח קו הלסת הוא הליך כירורגי וככזה הוא מצריך הכנה מראש. ההליך מתחיל בהתייעצות עם הרופא המנתח ותיאום ציפיות לגבי התוצאה הסופית. בשלב הראשון הרופא המנתח בוחן את הפנים של המטופל או המטופלת ומציע את מגוון הפתרונות שהוא חושב שיתאימו לפני המטופלים בצורה המושלמת ביותר. לא כל צורה תתאים לכל מבנה פנים והרופאים המנתחים יכולים לעזור להבין מה הצורה הנכונה ביותר בהתאמה אישית. ברוב המקרים, אחרי ניתוח לסת יהיה צורך באשפוז למשך מספר ימים כדי לאפשר תהליך החלמה מיטבי, כדאי לכם להיערך לכך בהתאם. לעתים מתבקשים המטופלים שעומדים בפני ניתוח קו הלסת להפסיק לעשן או להשתמש בתרופות מסוימות זמן מה לפני הניתוח, וגם לאחר מכן מומלץ להימנע מעישון ומהשתתפות בפעילות גופנית מאומצת. כמובן שיש לעקוב במדויק אחרי ההוראות שיימסרו לכם על ידי הרופא המטפל. 

איך מתאוששים מניתוח לסת

לאחר ניתוח עיצוב קו הלסת, נוצרת נפיחות וזה דבר טבעי לחלוטין שלא אמור לגרום לכם לבהלה. הרופא או הרופאה המטפלים בכם ייתנו לכם הוראות מדויקת מה מותר לכם לאכול ולשתות, מתי אתם יכולים לעשות זאת, איזה סוג של משככי כאבים אתם יכולים לקחת כדי להקל על כאבים ככל שיש לכם צורך בזה, מתי אפשר להוסיף איזו פעילות, ובאופן כללי – 

מתי ניתן יהיה לשוב לחיים הרגילים שלכם. ברגע שהנפיחות תרד, תוכלו ליהנות מתוצאות הניתוח ומהמראה החדש שלכם. 

עיצוב ופיסול קו הלסת ללא ניתוח עם בוטוקס וחומרי מילוי

במקרים שבהם קו הלסת יחסית מודגש ואתם מעוניינים להדגיש אותו יותר, ישנם פתרונות זמניים כמו הזרקת בוטוקס או חומרי מילוי שמשפיעים על צורת קו הלסת. בוטוקס וחומרי מילוי יכולים ליצור הדגשה מעט בולטת יותר שנמשכת מספר חודשים ואפילו שנה. קיימים מספר דרכים לעיצוב קו הלסת ללא ניתוח, ובמקרים רבים נעשה שילוב של מספר טכניקות כדי לטפל בכל מה שאתם מעוניינים. 

ניתוח קו הלסת

כדי לייצר מראה מתוח ומודגש, נעשה שימוש בהזרקה של חומר בשם רדיאס או בסוגים שונים של חומצה היאלורונית שממש מחטבים את קו הלסת ויוצרים מראה מוצק. במקרה של סנטר כפול או שומן מתחת לסנטר, ניתן להזריק חומר ממיס שומן לאזור, ולאחר שהשומן נמס הוא יוצא מהגוף דרך השתן. בנוסף, להשלמת המראה, לעתים מוזרק חומר מילוי לעצמות הלחיים באופן שיוצר מתיחה של העור שמסביב ללחיים כלפיי מעלה למראה מתוח וצעיר יותר. 

בבוטוקס נעשה שימוש כדי למנוע מהשרירים באזור הלסת להתכווץ. התכווצות השרירים באזור הלסת יוצרת מראה פחות מודגש ויותר עגלגל. עיצוב קו הלסת ללא ניתוח נעשה לרוב בשילוב עם הזרקת חומרי מילוי לקמטים שיוצרים מתיחה בעור, שגם תורמת ליצירת מראה יותר מחודד ומודגש של כל אזור הלסת. 

עיצוב קו הלסת לגברים

לעיתים קרובות, מטופלים גברים מעוניינים להשיג מראה מרובע יותר לקו הלסת שלהם שמקנה להם מראה מודגש, עוצמתי וגברי. עיצוב לסת לגברים שמעוניינים בהליך הזה ללא ניתוח נעשה על ידי הזרקת חומרי מילוי באזור קו הלסת האחורי, מתחת לאוזניים. 

שאיבת שומן ומתיחת השרירים

דרך נוספת לעיצוב קו הלסת שאינה מצריכה התערבות של סכין מנתחים היא באמצעות שאיבת שומן ומתיחה של השרירים ליצירת מראה מתוח יותר. ההליך הזה מדגיש את הניגודיות בקו הלסת. שאיבת שומן ומתיחת שרירים מסתיימת לעיתים עם הרמת עצמות הלחיים על ידי הזרקת חומר מילוי שעושה את ההדגשה הסופית בקו הלסת על ידי הרמה של עור הלחיים. 

ההחלמה מהליכים לא פולשניים אלה מהירה יותר מהחלמה מניתוח קו הלסת. התוצאות אמנם יותר קצרות טווח, אבל הן נראות באופן מיידי ואין צורך באשפוז. בהליכים האלה לא ניתן לשנות את מבנה העצמות, אלא רק את האופן שבו העור מתוח על גביהן. לכן, כשמדובר בצורת העצמות בקו הלסת, הפתרון היחיד יהיה ניתוח. ההליכים הלא ניתוחיים מאפשרים לטשטש אלמנטים במבנה הלסת, או להדגיש אלמנטים אחרים, אבל לשנות את מבנה העצמות אפשרי רק בניתוח. הליכים לא כירורגיים מתאימים למי שרוצים להדגיש את קו הלסת אך חוששים מניתוח, או למי שהשינויים שבהם הם מעוניינים הם יותר עדינים אך עדיין ניכרים לעין. 

 

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
מתעניינים בטיפול?

כל מה שצריך זה רק להשאיר לנו כמה פרטים קטנים, כדי שיהיה קל למצוא אותך ולתת לך את המידע המלא הכי מהר שאפשר, ללא כל התחייבות מצידך