ניתוח הגדלת חזה: איך עושים את זה וכמה זה עולה?

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
תוכן עניינים

ניתוח הגדלת חזה הוא הליך בתחום האסתטיקה הרפואית שכרוך בהנחת שתלים בחזה הנשי, מתחת לרקמת השד או לשרירי החזה. יש נשים שמעוניינות בניתוח הגדלת חזה כדי להרגיש בטוחה ועוצמתית יותר, ואחרות עוברות את הניתוח כדי לתקן פגמים אסתטיים מולדים או בעקבות שינויים שהגוף עבר מסיבות שונות. לא משנה מה הסיבה שבגללה את מעוניינת בניתוח הגדלת חזה, מדובר בהליך רפואי שיש להיערך אליו מראש. כדי שתהיה לך נקודת התחלה טובה, ריכזנו עבורך את המידע החשוב ביותר, רגע לפני שיחת ייעוץ, כדי שתדעי בדיוק במה כרוך הניתוח, האם יש סיכונים או סיבוכים, מה היתרונות, תוך כמה זמן תתאוששי ותחזרי לשגרה הקבועה שלך, טיפול לאחר הניתוח ומעקב. מוכנה? יוצאות לדרך!

למה צריך ניתוח הגדלת חזה

יש נשים שפשוט לא מרוצות מגודל החזה ומעוניינות בחזה גדול יותר, ואין לאף אחד או אחת זכות להגיד לך אחרת. עבור נשים אחרות מדובר בשדיים לא סימטריים, כשצד אחד קטן יותר מהצד השני באופן שמפריע על אופן הלבוש או למידת החזייה. לעיתים הגודל משתנה או הופך לא-סימטרי אחרי הריון ולידה או ירידה משמעותית במשקל. יש נשים שמחפשות מידע על הגדלת חזה כדי לתקן חוסר אחידות בשדיים שנגרם אחרי ניתוחים או הליכים רפואיים אחרים, ויש כאלה שפשוט מעוניינות לחזק את הביטחון העצמי שלהן. 

אם את מזהה את עצמך באחד המצבים שציינו, או שהחלק העליון בחזה שלך נראה מרוקן, שדיים בצורה מוארכת במקום עגולה, או שד שהתפתח בצורה לא תקינה, ייתכן שאת מתאימה לניתוח הגדלת חזה. לפני הניתוח או התחייבות כלשהי להליך קוסמטיקה רפואית תתקיים פגישת ייעוץ עם כירורג פלסטי לתיאום ציפיות, הבנת הצרכים, והסבר על ההליך. ניתוח הגדלת חזה מתאים מגיל 17 ומעלה, לאחר שהחזה סיים את התפתחותו. 

שיטות להגדלת חזה

קיימות שתי שיטות להגדלת חזה עיקריות: שתלים בחזה והעברת שומן. בתוך שתי הקטגוריות הללו, יש מספר אפשרויות שונות שמבוססות על האופן שבו את רוצה שהשדיים שלך יראו וירגישו. חשוב לדבר עם הרופא המנתח על האפשרויות השונות, היתרונות והחסרונות של כל שיטה, ומה מתאים בול עבורך. 

שתלי חזה – השיטה הנפוצה ביותר 

שתלי חזה נחלקים לשני סוגים – שתל סיליקון עגול ושתל סיליקון פוליאוריתן, וכל סוג נחלק לתתי-סוגים.

שתל סיליקון עגול גבוה: המילוי בשתל מסוג זה בולט מאוד בחלק העליון של החזה בשל מבנהו העגול, אך התוצאה נראית פחות טבעית בהשוואה לחזה הרגיל. החזה של נשים שהולכות עם מחשוף בשתל סיליקון גבוה מעוצב כמו חזה בחזיית פוש-אפ. 

שתל סיליקון עגול נמוך: שתל מהסוג הזה מונח במעין רכות בחלק התחתון של השד, הוא פחות בולט בחלק העליון, והוא אידאלי לנשים שמעוניינות במראה יותר טבעי. 

אפשר להזמין שתלים במרקם שנקרא קואזיבי, כלומר סמיך יותר. המשמעות היא חזה עמיד יותר לאורך זמן ממושך, אך תוך ויתור מסוים על ההרגשה הטבעית. בנוסף, יש אפשרות לשתלים חלקים או מחוספסים, כשהיתרון של הגדלת חזה עם שתל מחוספס הוא סיכון קטן יותר לצלקת סביב השתל. מצד שני, במצבים של רקמת עור דקה, שתל מחוספס עלול לגרום להיווצרות מעין קמטים על פני העור. 

שתל סיליקון פוליאוריתן: שתלי פוליאוריתן ממזערים את הסיכון להיווצרות קופסית, שהיא קפסולה שגורמת להתקשות השד ואף לכאבים שנגרמים בשל כך. את השתלים האלה ניתן למצוא אצל כירורגים פלסטיים מובילים בכל העולם. 

בעבר נעשה שימוש גם בשתלים עם תמיסת מי מלח, אך כיום כמעט לא נעשה בהם שימוש בישראל.

הגדלת חזה ללא ניתוח: הזרקת שומן עצמי

לא כל אישה מעוניינת בהליך כירורגי ועבורכן יש פתרון של הגדלת חזה ללא ניתוח באמצעות שומן עצמי. בהליך הגדלת חזה ללא ניתוח, הפלסטיקאי שואב שומן ממקום מסוים בגוף כדי להזריק אותו לשדיים שלך. הגדלה מסוג זה מיועדת בדרך כלל לנשים שרוצות הגדלה קטנה יחסית וללא התערבות של סכין מנתחים. במצבים אלה אפשר לשאוב שומן מהבטן, מהגב, מהירכיים, ומ״ידיות האהבה״. השיטה הזו מתאימה לנשים עם שדיים קטנים ומצבורי שומן מספקים באזורים התורמים, הגדלת שד בחלק העליון, מצבים של חוסר סימטריה קלה, תיקון שדיים לאחר כריתת גושים, ונשים שמעוניינות בעיצוב גוף מינורי עם תוצאה טבעית. השיטה הזו לא מתאימה לכולן, כך שאם את אישה רזה ללא מצבורי שומן, מעוניינת בניתוח הגדלת חזה משמעותי, או בעלת חזה גדול ונפול – השיטה הזו לא מתאימה לך. 

איך להיערך לקראת ניתוח הגדלת חזה

ייתכן שתתבקשי לערוך בדיקות דם לפני ניתוח הגדלת חזה. במקרים מסוימים תתבקשי לעבור ממוגרפיה בסיסית לפני ואחרי הניתוח. בהתאם להוראות הרופא, יש להימנע מעישון למשך מספר שבועות לפני ניתוח הגדלת חזה, ויינתנו לך הוראות בנוגע לתרופות ותוספי תזונה שאתם נוטלת. יש תרופות אנטי דלקתיות שעלולות להגביר דימום בזמן הניתוח, ומהן תתבקשי להימנע. 

ומה קורה במהלך הניתוח

הניתוח מתבצע ברוב המקרים בהרדמה מלאה, הרופא המנתח ישוחח איתך על זה. לאחר שתשקעי בשינה עמוקה, הרופא יבצע חתכים באזורים לא בולטים כדי למזער אפשרויות לצלקות גלויות. החתכים משתנים בהתאם לסוג השתלת השד, מידת ההגדלה הרצויה, האנטומיה הספציפית שלך והעדפת מטופלת-מנתח. לאחר ביצוע החתך, הרופא מחדיר את השתל בהתאם לסוג הניתוח. שיטת ההחדרה בניתוח הגדלת חזה והמיקום של שתלי החזה תלויה בסוג השתל, במידת ההגדלה הרצויה, במבנה גופך ובהמלצות המנתח שלך. בשלב הבא המנתח יסגור את החתכים באמצעות תפרים, דבק עור או חוט ניתוח לסגירת העור.

עם הזמן קווי החתך יטושטשו וידהו. עד כמה הצלקת תהיה בולטת תלוי במגוון גורמים, כמו הגנטיקה שלך, חשיפת הגוף שלך לניקוטין וחשיפה לזיהום. את התוצאות תראי מיד, והנפיחות תפחת בימים ובשבועות הבאים. 

איך מתקדמת ההחלמה לאחר הגדלת חזה

מיד לאחר ניתוח הגדלת חזה תועברי לחדר ההתאוששות, כשהחזה עטוף בתחבושות או בחזייה תומכת להפחתת נפיחות. הרופא המנתח ייתן לך הוראות מדויקות, עשי ואל תעשי, אילו תרופות עלייך ליטול ובאיזו משחה להשתמש. מעקב מדויק אחר הוראות הרופא ימנע זיהומים ויאיץ את תהליך ההחלמה. ברוב המקרים תשוחררי הביתה לאחר מספר שעות, ובמקרים חריגים תישארי ללילה אחד להתאוששות. 

בשבועות הראשונים לאחר הניתוח תתבקשי ללבוש חזיית ספורט. נצלי את 48 השעות הראשונות לאחר ניתוח הגדלת חזה למנוחה מלאה, חזרה לפעילות ספורט מתונה מאושרת לרוב לאחר כשלושה שבועות, אבל אל תעשי דבר מבלי שהרופא המנתח אישר שהפעילות אינה מסוכנת. ברוב המקרים, עד לזמן הזה הכאב והנפיחות חולפים. בשנים הבאות הגיעי לבדיקות וביקורות כדי לוודא ששתלי הסיליקון עדיין תקינים, לא מתבלים ולא דורשים החלפה. מומלץ להיבדק באופן קבוע אחת לשנה. 

 

כמה עולה הגדלת חזה

התשובה לשאלה כמה עולה הגדלת חזה נותנת לנו טווח מחירים רחב שיכול להתחיל בכ-10,000 שקלים ולהאמיר עד 30 אלף שקלים. ההבדלים במחירים נעוצים בגורמים כמו סוג הניתוח, סוג השתלים, האם מדובר רק בהגדלת חזה או ניתוח משולב הגדלת והרמת חזה, וכמובן הניסיון והמוניטין של הרופא המנתח. אם יש לך ביטוח רפואי משלים בקופת החולים שלך, כדאי לבדוק אם יש סבסוד מסוים לניתוח הגדלת חזה. קופות החולים מסבסדות חלק מניתוחי חזה לצרכים קוסמטיים באמצעות הרובד העליון של הביטוחים המשלימים – כללית מושלם פלטינום, מכבי שלי, מאוחדת שיא, ולאומית זהב. 

הגדלת חזה ללא ניתוח מחיר: מוקדם יותר הזכרנו גם את האפשרות של הגדלת חזה ללא ניתוח באמצעות הזרקת שומן. הליכים אלה נעים בין כ-10,000 שקלים ל-20 אלף שקלים, בהתאם לניסיונו ומיומנותו של הרופא ולכמות שעות העבודה שיש להשקיע במקרה האישי שלך. 

 

הגדלת חזה - שאלות ותשובות

ניתוח הגדלת חזה מיועד לנשים עם חזה לא פרופורציונלי ולא סימטרי. בנוסף, הניתוח מיועד לנשים עם חזה קטן או שטוח שמעוניינות בחזה גדול יותר. גם במקרים של שדיים בצורה מוארכת ולא עגולה נשים רבות בוחרות בניתוח הגדלת חזה שיוצר מראה עגול ושלם יותר. ניתוח הגדלת חזה מתאים לנשים שהשדיים שלהן סיימו להתפתח, לרוב מגיל 17 ומעלה. 

כיום יש שתי שתי שיטות עיקריות שבהן משתמשים בניתוח הגדלת חזה. הראשונה היא הכנסת שתלים לחזה והשנייה היא העברת שומן. בתוך שתי השיטות האלה, יש אפשרויות שונות שמבוססות על האופן שבו את רוצה שהשדיים שלך יראו וירגישו. במקרים רבים הניתוח מתבצע על ידי הכנסת שתל מאחורי שריר החזה באופן שמקנה מראה טבעי לשד עם תחושה נעימה. השיטה הזו מאפשרת הנקה ללא כל קושי. במצבים של רקמת שד עבה, או כשהשתל קטן, ממקמים את השתל מעל שריר החזה.

יש להגיע אחת לשנה לבדיקת השדיים אצל הרופא. באופן הזה ניתן לדעת אם השתלים התבלו ויש צורך להחליפם. השתלים עלולים להתבלות עם השנים. מומלץ לערוך בדיקת אולטרסאונד אחת לשנתיים כדי לוודא את מצב השתלים ואת מצב הבריאות של השדיים.

המחיר מתחיל בכ-10,000 שקלים ויכול להגיע עד 30 אלף שקלים. המחיר תלוי בסוג הניתוח, סוג השתלים, האם מדובר בהגדלת חזה בלבד או בניתוח שמשלב גם הרמת חזה, וזהותו של הרופא המנתח. אם יש לך ביטוח משלים בקופת החולים שלך, מומלץ לבדוק אם התוכנית שלך כוללת סבסוד מסוים לניתוח הגדלת חזה. מחיר של הגדלת חזה ללא ניתוח נע בין 10,000 שקלים ל-20,000 שקלים.

שתפ/י את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
מתעניינים בטיפול?

כל מה שצריך זה רק להשאיר לנו כמה פרטים קטנים, כדי שיהיה קל למצוא אותך ולתת לך את המידע המלא הכי מהר שאפשר, ללא כל התחייבות מצידך